j0m f0llow byna:

Sunday

Jejalan at IKEA ngn family mysis II

*** 30 0ktober 2010, sabtu!!! Rini ada 2 aktiviti.. Sumenye dgn fmly sis II sbb d hujung mggu kali ni byna berada di Bangi..;) 1st..pg tadi n sec0nd adalah d ptg hari yg tidak dirancang 0leh my BIL tetapi diajaknya..:p Lepas balik dari sukaneka kt dwn PLPP ni..ati berkata 'be jgk kal0 balik naik td0.. meandangkan dr pg lagi ke l0kasi sukaneka..

*** xde mnde yg nak d st0rykan mmandangkan mud utk st0ry m0ry kureng n begitu singkat... hmm..pe kata kite tgk pic2 jer..j0m.. eh2..jap2 sebelum 2 nk gtau ni..kt cni..bagi sesiapa yg nk tgk dekorasi n cara m'desogn ruang2 spt dapur, bilik dll blh la dtg kt ikea.. sume brg ade n hrganya begitu berpatutan skli.. 0psss..pr0mote la plak yer cik byna ni.. ahaks!!! j0m2 tgk pic jela..

sesuai la utk sesiapa yg nk n tgh mencari barangan utk rumah..

ni la sis II n BIL n anak buah byna..

ni time nk makan dh...
adk arwisy kt blkg 2 nga tgk sudu bru die..
BIL nga bebel pe tuh..ahaks
s0fa yg smpt d snap..
p/s: terlalu luas n xsempat nk jalan2 ke tempat lain.. xsedar jam dh pn menunjukkan 8pm..hukhuk.. p0st kali ni terbalik lak..sepatutnya sukaneka yg ada kt bwh n IKEA kt ats..xpe mn2pun..jji k0rg xpening..lau pningpn wt2 xpening yer..hehe.. ade 1 lagi byna nk tunjuk ni..ker0ppi kevik yg dibeli oleh sis III..sgt cumil n cun melecun..luv u la..:p

Thursday

laparnya..;/

*** Title 2pn dh tau pe yg nk d smpkan kn?kn?kn? Per0t ni dr tadi berbunyi..'cr0ck..cr0ck..cr0ck'..cm ker0ppi dh 2.. Lambatnya nk lunch ye..rase rini cm lmbt je nk tghri..0pispn sunyi aje..:p
*** Bestnye lau dpt makan:


mcD
*** Best jugak kal0 dapat makan:
kfc
*** Best jgk kal0 dpt makan:
pizza 
*** Dan dapat makan:
kek c0klat
*** Tersangat best kal0 ada dpn mata skg sbb time ni pr0t tersangat lap0..:p

sje nk k0ngsi..ape i2 L0VE...??;)

*** Love is a special feeling given to humans. Love turned the soul. Love makes a person happy and miserable at the same time. Anybody who understand love will be the love’s master, not his servant..(skiping g2..ahaks)
  *** Meh kite sme2 share n phm mksdnye yer...(yg dh khwinpn xpe)

*** Cinta adalah sebuah perasaan yang diberikan oleh Tuhan pada sepasang manusia untuk saling…. (saling mencintai, saling memiliki, saling memenuhi, saling pengertian dll). Cinta itu sendiri sama sekali tidak dapat dipaksakan, cinta hanya dapat brjalan apabila ke-2 belah pihak melakukan “saling” tersebut… cinta tidak dapat berjalan apabila mereka mementingkan diri sendiri. Karana dalam perhubungan, pasangan kita pasti menginginkan suatu perhatian lebih dan itu hanya akan dapat dari pengertian pasangannya.

*** Cinta adalah memberikan kasih sayang bukannya rantai. Cinta juga tidak blh dipaksakan dan datangnya pun kekaadang secara tidak disengaja. CInta itu indah namun kepedihan yang ditinggalkannya kadang berlangsung lebih lama dari cinta itu sendiri. Batas cinta dan benci juga amat tipis tapi dengan cinta dunia yang kita jalani serasa lebih ringan.

*** Cinta itu perasaan seseorang terhadap lawan jenisnya karana ketertarikan terhadap sesuatu yang dimiliki oleh lawan jenisnya (misalnya sifat, wajah dan lain lain). Namun diperlukan pengertian dan saling memahami untuk truskn hubungan, haruslah saling menutupi kekurangan dan msti menerima pasangannya even pe pn tanpa pemaksaan oleh salah satu pihak. Berk0ngsi suka bersama dan k0ngsi kesedihan bersama. (i2lah cinta..hukhuk)

*** Cinta itu adalah sesuatu yang murni, putih, tulus dan suci yang timbul tanpa adanya paksaan atau adanya sesuatu yang dibuat-buat. Menurut byna, pribadi cinta itu dapat membuat orang itu dapat termotivasi untuk melakukan perubahan yang lebih baik daripada sebelum ia mengenal cinta itu tapi bukan sume tau. Cinta itu sesuatu yang suci dan janganlah kita menodai cinta yang suci itu dengan keegoisan kita yang hanya menginginkan sukenye buat kita.

*** Suatu perasaan terdalam manusia yang membuatnya rela berkorban apa saja demi kebahagiaan orang yang dicintainya. Pengorbanannya itu tulus, tidak mengharap balasan. Misalnya memberi banyak hadiah kpd seseorang tapi dengan syarat orang itu harus membalasnya dengan menjadi kekasihnya, itu bukan cinta namanya..(hampeh je kn) CInta tidak blh diukur dengan materi ataupun yang berasal dari dunia fana. Dan percayalah… cinta terbesar biasanya selalu datang dari ibu kita, bukan dari k****** (sebab cinta k****** blh luntur suatu saat).

*** Cinta membuat ss0rg bahagia, duka ataupun buta. Cinta itu penuh pengorbanan, kepahitan, keindahan dan kehangatan. Cinta adalah sebuah keinginan untuk memberi tanpa harus meminta apa-apa, namun cinta akan menjadi lebih indah jika keduanya saling memberi dan menerima, sehingga kehangatan, keselarasan dan kebersamaan menjalani hidup dapat tercapai. CInta adalah kata yang memiliki banyak makna, bergantung bagaimana kita menempatkannya dalam kehidupan.

*** Cinta itu blh membuat orang buta dgn segalanya hanya demi rasa sayang terhadap sang kekasih. Kita juga tau apa maknanya cinta itu. Cinta psti membuat orang merasakan suka dan duka tetapi pada waktu yang sama ketika kita berusaha mendapat kebahagiaan bersama. Jadi bukanlah kebahagiaan untuk kita sendiri. Meskipun demikian kita jangan salah langkah agar tidak menuju kesengsaraan. Lakukanlah demi orang yang kam0 kasihi agar kam0 tidak merasa sia-sia tanpa guna. Karana hal itulah yang membuat hidup menjadi lebih hidup (Losta Masta).

***Cinta adalah perasaan hangat yang mampu membuat kita menyedari betapa berharganya kita, dan adanya seseorang yang begitu berharga untuk kita lindungi. CInta tidaklah sebatas kata-kata saja sbb cinta jauh lebih berharga daripada harta karun termahal di dunia pun. Saat seseorang berkata ” Aku cinta kam0…” pasti menjadi perasaan yang istimewa! Karana itu, saat kamu sudah menemukan seseorang yang begitu berharga buat kamu, jangan pernah lepaskan dia! Namun adakalanya cinta begitu menyakitkan, dan satu-satunya jalan untuk menunjukkan cintamu hanyalah merelekan dia pergi.

*** Cinta itu adalah sebuah perasaan yang tidak ada seorangpun blh mengetahui bila datangnya, bahkan diri sdri sklipn. Jika kita sudah mengenal cinta, kita akan menjadi orang yang paling berbahagia di dunia ini. Akan tetapi, bila cinta kita tak terbalas, kita akan merasa bahwa kita adalah orang paling malang dan kita akan kehilangan  kehidupan. Dengan cinta, kita blh belajar untuk menghargai sesama manusia, serta berusaha untuk melindungi orang yang kita cintai, apaun yang akan terjadi pada kita.

*** Cinta merupakan anugerah yang tak ternilai harganya dan itu di berikan kepada makhluk yang paling sempurna, manusia. Cinta tidak dapat diucapkan dengan kata-kata, tidak dapat dideskripsikan dengan bahasa apapun. Cinta hanya blh dibaca dengan bahasa cinta dan juga dengan perasaan. Cinta adalah perasaanyang universal, tak mengenal gender, usia, suku ataupun rasa. Tak peduli cinta dengan sesama mansuia, dengan tumbuhan, binatang, roh halus,ataupun dengan Sang Pencipta.

***CINTA pada yg Atas lebih baik dari segalanya...;)



Wednesday

Lesen laGi..JPJ TEST

*** Xabis ngn cter nih kn.. p cter kali ni bukan nk ngutuk sesape or nk mrh2 tau.. ahaks!!! Pagi yg begitu nyaman & tenang sekali, j0m kite sama2 senyum..:D 0k dh2..j0m mulakan st0ry byna yg xbpe menarik nihhhh...;)
*** Pg smlm aka kelmarin byna g jpj test laGi.. Yg peliknya xde rase apepn..(almaklum la dh terbiasa katakan).. lalala...!!!! G akademi mandu ngn azam yg begitu tgi..Nk dptkn lesen P..ssh t0l la..(manusia yg bg lulus/failed...terima jela)
*** Smp kt sne, msuk 0pis n cm bese la.. Kne g amek n0 d bilik kuliah 4.. Alamakkkk...aku dpt sesi 2 lagi..kne tggu smp kul11 la jwbnye..(dk ng0mel s0rg2 lam ati).. Arghhh lau tau gni, baik byna g lmbt jerk.. lpe nk tnye d0rg ri 2.. P xpela smbg2 ngn mmbe2 dlu..Riuh ngn s0re byna..xbnti ckp..hukhuk..
***Tggu pnye dh tgu..hah dh tbe turn byna..n0 3 lak 2..huwaaaa..bru ase mengelabah tapi byna stll wt bese jerk..Masuk lam kete,tegur jp 2..tnya pnye tnye..(sbb nk bg die leka n tertarik ngn perbualan byna..hakhak..bijak x??? pasan la aku nih..) lam ati ni..'lmbtnye nk abs..biapn xstrt enjin lg..hikhik..
*** Kite pendekkan cter ye..pnt dh dk menaip ni..byk keje lg nk wt..:p Yahuuuu..byna lulus.. dpt je b0rg 2..byna tgk la pe jwtn yg disandang..(pembantu penguatkuasa rupanye..igt pegawai).. ) 0rg klate lak 2.. lg la sng nk 'berinteraksi'..huhu..

*** dsbb kn nk mnde kt bwh nih...


 *** Kerana kuasa...


*** N kerana itulah mereka2 salu mmbuat latihan demi latihan..
*** Sekian terima kasih..setakat i2 dulu ye tapi title sal lesen ni xabs lg tau..ade lg 1 tapi bukan skg utk dik0ngsi..;)




p/s: lps sume je setel, kegembiraan ni byna share jgk ngn s0rg lg mmbe..diepn lulus gak..bukan men senyum lagi..ri 2 pnye la cdih smp ngis..hukhuk..byna xdan nk ngis..k0t ema terbaca..senyum jela yerk..jgn mrh..:p

Monday

Jangan pandang 0rang sebelah mata..

*** Apa yg dimaksudkan 2?? cm ade yg xkena jer ngn title 2 p xde mndepn..sje nk wt suspen..ahaks!! Td time rest, byna n mmbe byna nk g cafe kt cancelori 2.. kt0rg jalan kaki jer dr PTM.. Bese la 0rg miskin mn ade duit nk pkai kete kn.. Jalan kaki jela yg kami mampu..(ayat simpati ke??hehe).. Tapi mmg dh bese pn jalan jauh2 nih.. xkesah sgt lah..;) 
***Dgn cnfdntnya kami jalan kaki (ikut laluan library) dk sembang2 ngn fani ni..(cm nk ujan jer..sbb tgk cuaca dh mendung tapi dgn langkah laju, kt0rg g jgk) Lepas jer bli nc (tapau)....alamakkkk...Ujan begitu n teramat lebat skli (yeke lebat) kiki.. Blur jap..xtau nk balik ngn ape.. Kt0rg ddk jela kt c2.. Sambil2 pk.. adesss, Nk redah, tkt basah (mmg basahpun)...
***Nak dijadikan cte, adelah s0rg mmbe kt0rg nih.. Beliau nk bwkkn payung t0k byna n fani tapi cian lak kt beliau sbb ujan.. Dah la beliau xbpe chat.. Tunggu pnye tggu, beliaupn gtau ada 0rg nk jemput kt0rg.. Beliau 2 adalah husna..ahaks!!! Husna la yg gtau byna n fani..k.mas nk amek kt0rg kt cancel0ri 2.. (k.mas adalah 0pismate fani, PTM).. Kpd k.mas, macih yer sbb sudi amek kami..:D
*** Bersyukur yg teramat..;)  Ada gak yg membantu time kite dlm kesusahan nih.. Even xbpe rapat sgt tapi membantu blh gak.. s0,  kite xleh menilai ss0rg 2 hnya krn paras o luaran jer.. kne buat baik ngn sume 0rg.. Barulah id0p senang..Pesan utk diri sendiri gak..;)

jalan2 rielisssss tensen - cuti-cuti CINTA..;)

*** Xde pape yg bespn p sje nk shre..ahaks!!Lepas satu2 pr0b kn? s0..d hujung mggu yg penuh dgn ketenangan nih, nk kua jln2 la..(amek mUd happy) Lepas lesen--->c0urt--->nset!!! Xabs2 ngn dugaan..Tapi byna tempuhi jgk ngn 'redha'!!! 0k2.. dah la cdih2.. bkn blh buat ape dh..habuk pun xdakkkk..;)
*** Kita mulakan langkah perjalanan ke Pajam---> Akademi memandu (chck list name dulu) ---> Ke Bangi (g uma mysis II, knani.. ata barang die dulu..pastu makan..pastu benti tepi jalan..cm xde hala tuju jer..kikiki..) ---> (jeng3x...dh dapat idea.. 'j0m kite g tgk m0vie.. Tgk iklan kt tv cm bes je cte 'cuti-cuti cinta'..nak try tgk..Lawak la gak.. :D cm cte stelleto jek..hakhak.. Lau xcye, g la tgk..)
*** Sebab masa xmengizinkan...Pas tgk m0vie, kt0rg trs balik uma... Nak tgk pic kt0rg x??? hmm..skg xde..tggu yek.. (spe kt0rg 2???) Waitttttt....;) snap..snap..snap n snap lagi....
.
.
.
.
saksikanlahhhhh...

selepas tgk m0vie..ni la kejenye..xkire ade org rmaipn..hukhuk
beliaupn turut serta bergambar..lalala..dipaksa n rela..haha
last pic...
p/s: sje p0sing n trs p0sing..pr0mote cte je kn?kn?kn? hakhak...

Saturday

Pemergian 'ia' xkankU lUpakan..:'(

*** Teng0k pd title 2, mesti ada yg tersalah phm kn.. hmm, 22 Oktober 2010 aka Jumaat, tarikh n hari yg xkan byna lUpakan dlm id0p nih..  Apa yg berlaku begitu cepat n hanya sekelip mata je.. Teramat cdih n terkilan!!!
*** Kejadian ni berlaku d ptg hari. Time ni byna n mmbe bru lepas kua dari surau n dlm perjalanan nk balik 0pis, kt0rg singgah t0ilet yg berhampiran..(bunyi cm jauh je kn).. Masing2 masuk t0ilet.. DAN time byna nk kua 2, byna xpasan nset byna.. Sepantas kilat, myhp terg0lek dlm lubang jamban.. Terkesima jp!!! 
***Beberapa minit kemudian, byna menjerit mtk tlg Fani (fani 2 mymmbe PTM) n s0rg lg husna.. (stdnt li lt PTM).. Mmg byna dh tau xleh nk wt ape dh.. Terus rase cm k0sg je.. (cm kehilangan ss0rg lak kn)  Adusss..xde rezki sungguh!! Lau dah jth, mmg xde harapan dh la.. lau blh amekpn, cnfrm ne repairkn.. Pastu byna k0l lak sis.. Tekezut gak die.. kelam kabut jadinya.. Da la time 2 kul5 dh.. Nak balik keje dh sume..
***Time ni la manusia mula berfikir: mybe ada hikmah di sebalik yg berlaku.. kite je yg xtau.. kne pasrah la kan.. byna pk gak, pe la d0sa yg byna wt smpkan jd cm 2.. Sume yg terbaik o sebaliknya, hanya yg Atas je tau.. kita hanya mmpu berd0a n berusaha supaya jd yg terbaik..
*** Hanya tinggal kenangan...
jap je byna pkai..cdeh2..
p/s: sume yg berlaku ada hikmahnye..cm nset ni gak la..even kite jg sklipn..lau dh ditakdirkan nk jth, mn2pn blh jth..

Friday

DI MANAKAH KEADILANNYA??

*** Begitu cdih sekali bile kite dpt ss2 berita yg menghampakan kita.. Lebih2 lagi bila kita mengharapkan berita tersebut akan menyebelahi kita.. bt0l x?? Mesti tertanya-tanya apakah ia..
*** Apa yg byna nk share bkn masalah yang berkaitan ngn byna tp terkenalah tempiasnya sebab org yg byna nk cte nih berkaitan ngn diri byna jugak!!(plik la plak ayt 20 ahaks..) Xpe.. Janji k0rg phm..
*** Petang tadi aka khamis aka 21 0kt...byna dpt tau kes yg dibicarakan OLEH sm1 yg dikasihi..(naik court), teramat tekezut bile tau result yg dikuarkn : result yg menyedihkan -ve aka bersalah.. yg paling skit ati bila xdiberi pilihan..men bg je..mn adil cm 2kn..eg: lau kesalahan pape, cnfrm byr denda or penjara!!!
*** Tapi xpela..papepn kptsn yg d trima, byna sntiasa bersama kam0.. mybe yg Atas nk bg yg lebih baik utk kam0.. ape yg berlaku pasti ada hikmahnya.. banyak2 saba n d0a agar segalanya dpt d selesaikan ngn baik.. Amin..

(kt atas 2 ke tmpt nk mencari keadilan?? @ hanya pesalah @ hanya yg berkuasa?? :'(

p/s: masing2 blh menilai jika anda sume penah mengalaminya!!! Apa yg org nmpk sume salah kita.. Zaman skg ni kebanyakannya sama je.. Lau duit penuh, sume yg salah jadi bt0l.. teramat menyakitkan..huh (^_^)

Thursday

AURA MEMASAK MENJELMA..:p

*** Lawak plak tajuk kali nih.. Bynapn nk tergelak ase (mmg dh gelakpn..hik).. Semalam aka kelmarin, mysis byna mtk byna bg cadangan nk msk pe.. (Asyik msk menu same je katanya).. Punyalah byk byna bg cdgn p d t0lak..ahaks!!! (yeke byk) kiki..
*** Time dk pk resepi n meng'search' intene, byna dpt idea lak.. teringin nk mkn koktail buah.. Apa lagi, gtau mysis la nk buat.. (pnyela ske sbb dia mmg ske mamam koktail).. Pas balik keje, byna g bli bahan2 ngn dzul.. Si dzul pn semangat je nk membeli sbb diapn suke mam koktail buah..(bunyi cm ssh je kn) hakhak..
*** Sesampainya d rumah, bersungguh benar byna nih..(tp naik mndi dulu n masak).. Kelam kabut je tgk mysis 2 lau time2 nk masak..abg ipar byna g 'konvoi' basikal kt Usim tuh.. Dia ngn amca je.. Nak wt keje susah..(ciannn...:p)
*** 0rite... j0m kite mulakan acara memasak & membuat k0ktail.. Be4 2 ne masak agar2 dulu.. Nak tambahkan buah2 yg dh ade.. ahaks!!! Nak share ckit: Masa nk buat agar2 tuh, byna tnya la mysis.. Sirap ade ke x.. Alamak...mysis xde lak.. Jeng3x.. Nak tau ape kt0rg buat??? Mysis mtk tlg hubby nye g bli kt kdai ats tuh.. Nak tau hubby dia bli ape??? Beli SARSI..hahahahaha.. (Sebab sirap dh abes).. Terlalu geli hati n gelak smp 'X'pecah perut!! Ada ke org buat agar2 guna air Sarsi??? hukhuk.. (s0ri yek kal0 br0ther in law terbaca p0st kali nih).. Tapi xpe, byna ade cdgn len.. kali nih kte buat agar2 guna air strawberi..Msti lg bes..hik..(lau xcye,try la)
*** Lepas dh wt agar2..byna wt lak die pnye kuah, menggunakan susu cair n tepung casturd..(byna buat pekat,campur skli sume kuah td n mysis try..eee..yekkk geli tekak..'katanya' haha..lupa nk tggl ckit utk dia bancuhkan sdri) Mysis yg suke koktailpn xmkn sbb pekat.. Xpe t byna wt lain ea.. Wt yg bese punye (xbuh tepung casturd).. Lawak t0l la!!! Igt mmg xm0 wt pekat tapi xkn nk wt cair..cm xbes lak.. ahaks!!! (xpe..spe yg suke..silakan mkn yek) :p
*** Ni bahan2 yg byna guna: 

  • 1 tin buah2an koktail campuran
  • agar2 merah  
  • 1 tin laici
  • utk kuah custard:
  • 1 tin susu cair (byna guna IDEAL..lg sedap)
  • 2sb tepung custard (larutkan dalam sedikit air)
  • 6sb gula (kalau tk suke manis ,xbuh gulapn xpe sbb air koktail n laici dh mns)
  • 2sk esen vanilla (byna xpkai pn vanilla sbb xde..hik)

Cara-cara

  1. Susu cair dimasukkn ke dalam periuk dan dimasak atas api yg sederhana. Then, masukkan larutan tepung custard td dan esen vanilla.
  2. Kacau hingga pekat. Jangan berhenti kacau bb tak0t t custard tu bergentel..:p
  3. Bila campuran susu dan custard td tu dah bertukar warna kekuningan n pekat, bolehla tutup api. Ketepikan dan sejukkan.
  4. Kemudian, satukan campuran buah2an koktail n laici td dalam satu mangkuk besar. Masukkan sekali air di dalam tin buah2an koktail dan laici.
  5. Kemudian, masukkan 3-4 sudu kuah custard yg dimasak tadi ke dalam campuran koktail tadi. ikut suka nk letak banyak mana, pekat ke cair ke. Gaul bg sebati dan kemudain disejukkan (byna cmpur sume kuah casturd,2la hasilnya pekat n kma geli tekak..:p)
  6. Tersedia untuk makan bersama..begitu menyelerakan..yamiii...SELAMAT MENCUBA!!!
*** INILAH HASIL YG BYNA BUAT:




p/s: sape yg nk try wt, dipersilakan n sape yg dh 'expert', jgn nk 'berlagak' lak ye..;)

Wednesday

Akhirnya byna berjaya..:p

***saje nk share ngn sume.. hepy je ng tajuk 2 yek.. 0f c0z la..nk tau npe byna epy?? hmm...0f c0z la teramat berbangga dengan diri sndiri..(ayat cm gedik je kn)..
*** Tanpa bantuan dari sesape, byna dpt mewujudkan 'nuffnung'!!! Mesti k0rg rse biase jekn sbb kebanyakn sume dh ada nuffnung.. Tp xpelaaa.. Atleast dgn usaha sendiri.. t0l x?? ahaks!!!:p 
*** Xdela susah sgt.. Jz kne byk meng'klik' je d c2 n cni.. (sbb mls la, 2yg cmni)

p/s: be4 ni mtk tlg mysis tp xle gak..upe ade sdikit correction..ptt la xdpt nk sign up..papepn tQ jugak t0 mysis sbb ada usaha mmbantu..cayalahhh...;)

Selamat Sampai & Selamat Pulang..I'Allah..

ASSALAMUALAIKUM SUME...
*** Rabu, 20hb102010 adalah hari n tarikh penting bg mereka2 yg ingin menunaikan haji..;) Untuk myGrandmUm, my'Paksedara & my'maksedara juga yang 0tw ke Kuala Terengganu n akan berangkat utk menunaikan haji pd petang ini!!!
*** M0ga2 selamat segalanya.. Amin.. Besnyer lau dpt g sme2 nnk n d0rg sume..(xsampai seru lagi cik byna cyg)..Tggu le dlu!!! Apa yg dirancang beberapa tahun dulu xmenjadi katakan..ahaks..2la dikatakan xsampai seru lagi..(kne jd bdk baik dulu..:p)
***nk share: Bru ni pn nme naik lg tp t0lak..nga stdy kata nnk..:/ Dulu reg nama skli sume tp xpela bia 'beliau' pegi dulu selagi masih sehat nih..Nk tggu byna, lmbt la jwbnye..
*** I'Allah i akan sampai gak ke sana..d0akan sume yek..;)
*** nk tgk nnk byna x?? ni la dia...kt bawah tuh ha....
.
.
.
.
.
.

inilah nnk kU..bynapn de gak 2 nyelit..ahaks
***p/s: mizznye kt myGranD.. mizz gak kt mak, mama n ayah.. ahaks..suh d0akan m0ga cucunya nih dpt g sne 1hari nti & d j0d0hkn ngn ss0rg yg beriman!!! :p
***Sesapa yg ber'niat' nk g suatu hari nnti, baik register nama cepat sbb 5tahun reg pn bl0m tentu dpt lau xbuat rayuan seckupnya.. (lau husb dh dpt,sng la wife wt rayuan)
***xnk g skgpn xpe..asalkan reg dulu..;) harap maklum!!!

Tuesday

i'm back..;) ...tapi...pninG2 ker0ppi..:(

*** Ada smile n ade sad..npe ye..best x title 2?? msti k0rg tertanya2kn..(eh2 pasan lak byna nih)..hukhuk.. :) sbb i'm back n :( sbb tersangatlah mengant0k!!! dh la rini keje.. Igt nk cti jek tapi ade keje lak yg perlu d setelkan.. s0,byna kne la kuatkn langkah..

Di pagi hari selasa: 
*** Sampai kt hentian putra dh kul5.40am (tket yg d beli machang-kajang) tapi gatai nk trun kt putra!!! Nak tau npe?? Sbb lau trun at kajang, lmbt la masuk keje jwbnye..mysis II (knani) xle nk ata byna blk nilai sbb diepn keje. Nak uruskan anak2 lagikn. Beselah dh berkuarga katakan. Kak Azmawani??? (tulis nama penuh g2) 0whhh...diepn sme..si amca kecil lg kn.. cian lak nk bwk pg2 buta semata-mata nk amek byna yg byk kerenah nih..(berdikari la ckit cik byna 0iii)
***Haaa...dlm fikiran nih..ada lg sm1 yg blh mmbantu..si dzul!!!! alamak...diepn kje la...:( Tapi i'm tried to do 'suara kecian'..hikhik..Mula2 xberjaya tapi akhirnya dia 'pasrah'..:p (peng0rbanan 2) Macih ye sbb jemput byna!!!;) Dengan lajunye die drive menuju ke Nilai n seterusnya ke tempat keje..(be4 kul7 dh kne smp seremban lak) cian x??? s0ri menyusahkan kam0..
***Xsempat nk restpn (tapi smpt landing la jp) n terus ciap2 nk g keje.. Adesss mata nih ngnt0k bangat sih..Palepn tersangat pning2 ker0ppi sbb xckup td0 tapi xpe...kang byna td0 n rest byk2 yek.. (asyk nk rest lebih je byna nih..ngengada t0l kn..:))



besnye lau dpt td0..Zzzzzz


p/s: smlm myGrandmUm, mum n mydad ata kt stesen bas. Sayu je tgk nnk byna sbb xsmpt nk ata die g haji tapi xpe t byna blk lg ye bln 12..;) Be4 g stesen bas, singgah jp uma mie n abah..salam ngn d0rg gak..sm0ga selamat pergi n selamat sampai yek!!! Amin..

Friday

h0ho..bAlik kAmpUng..j0m!!!;)

***Cnfrm rmai yg suke ngn title 2kn?kn?kn? (^_^);

***Malam ni (15hb,jumaat) balik kampUng. Jenguk nnk tersayang dlu be4 die nk g menunaikan haji di tanah yang teramat suci. Bukan myGrandmUm je tau. Mie n abahpun 4l0w bersama (pggln utk MYmaksedara n MYpaksedara)..ahaks!!!
***Keberangkatan mereka pada 20hb10,rabu tetapi......hari tersebut tidak mengizinkankU cuti.. s0,balik la awal..sape nk ik0t i balik?? j0m2..;) Balik kali ni s0rg aje..(mmg salu kese0ranganpun..hehe)..apela akU nih..xsedar diri lak..huhu!! Yang len2kn sume dh ber'family'..
***Mesti mygranDmUm menuggu ketibaan cucu 'tersayang'nya nih..pasan kn..:p Besela,kn i dk ngn die..mstilah jd cucu kesayangan dari yg len2..K0t mysis (knani n maa) n myc0usin (eda ed0) terbaca, jgn jeles n marah yek..hikhik..(cnfrm d0rg bc p0st i nih)
***0k la...tgk muke yg berseri2 nih..(nk balik kampunglah katakan)



bling2 lg...hik
;)
p/s: plik t0l la ngn post option nih. date n time i dh set bt0l2 dh p tgk la tarikh 2 yg smlm pnye..aiyaaa..npe ye..


Wednesday

'law' pnye hal...!!! (^_^)

***Title kt atas 2pn kte dh blh bc n tau pe yg ptt kte ikut..t0l x?? 0f c0z la patut mematuhi undang-undang tapi bkn sume yg blh ik0t. Lau sume leh ik0t,xde plak berlaku kemalangan o papelah yg sewaktu ngn nya..( tp sume 2 berlaku disebabkan dh tertulis cm2kn..xleh nk slhkn dia gak) Mungkin hanya 1 dlm 1000!!! Setuju x???? <----| Hmm,sesetengah 0rang xnk ngaku salah even dh jelas 'menampakkan' kesalahannya n ade jgk sesetangah 'manusia' yang xbersalah, dikatakan bersalah 'bulat-bulat' tapi......ade jgk sesetangah n kebanyakan 'manusia' yang 'berkuasa' & 'berpangkat' menggunakan 'kepangkatan' n 'kekuasaannya' untuk kepentingan dirinya sendiri!!! 
( tapi bukansume ye..jgn lak ade yg terasa)!!

***Cakap pasal LAW...mmg best lau 'betul' menyebelahi kite tapi k0t dh mmg jelas dh nampak kite pnye 'keb0dohan', xde guna jugak mempertahankan diri sendiri!!!;) Wt malu jek.. kU nk bertanya ckit la..Ckit je..Npe ye ada sesetengah yang 'berkuasa' time 2, die blh je ckp sesuka ati die?? Mmg xsalah nk ckp mnde bt0lkn..atleast,ape yang d0rg/dia ckp 2 'wajib' la dia ik0t sama!! 4 example: Time kite d tgur ble drive dalam kdaan 'tergesa-gesa' n nk2 time 2 kte nga amek JPJ test, 2pn d kira salah jgk ke?? Mean 'tergesa-gesa': kite mmg dh nmpk knderaan len jauh lagi ngn keta yg kite drve 2 tapi d mata d0rg/dia,tidakkkkkkkk!!!! Cne 2?? Lau sl0w sgtpn slh n cpt sgt pn slh!!! s0,mn perfectnya di mata d0rg/dia??? pening2


***C0nclusion: Xkan disebabkan 'kuasa' yg d0rg/dia ada, sng2 jek dia nk ckp g2.. (tapi....yang peliknya,time d0rg/dia drve....kte 'teramat' dekat ngn d0rg/dia,blh plak 'xdikira' salah..) REASON: "sebab saya dh ada lesen n dh lepas dr sume 2"!!! bt0l ke cm 2??? hmm...
***2la kan...susah nk phm ati n pasaan 0rg nih..ape yg dibuat,hanya dianggap salah kerana 1 perkara yg remeh!!! :( 

***kU punye 'intr0' begitu panjang sekali yerrr...huhu..yeke intr0? intr0pn ade coclusi0n gak yer..lalala.. Ade lg perkara len yg kU nk k0ngsi n ctekU ini lebih kurg gak yang kt atas 2.. DIPENDEKKAN: Semalam g AMN nk wt jpj test n adalah s0rg Peg atasan nih..(kateg0ri org lama)..kU terkena lak ngn die.. Nmpk cm ok tapi K0..huhu..mybe mata dia ngn mata kU xsama jelas (rabun k0t..hukhuk)..Drve je jp, pastu die ckp kU tergesa2 sebab ade kenderaan len yg laju menghampiri kami..c0nclusi0n yg dia bg padakU:------>failed (kt jalanraya sahaja)!!!! arghhh...

***xsmpt nk amek pic cne kdaan kt sne smlm sbb dh gabra..

Monday

hati xsenang...:'(

***bgUn td0 pg tadi, rase len mcm  je.. Salunye jiwa tenang je tapi pg ni rase lain mcm.. Semalampn td0 xbpe lena.. Sejam skli sedar.. Kenapa ye?? Tak0tnyaaa...:'( (2 bln lps pn rase cmni gak).. Apa lg yg xkne nih..adesss!!!  Nak buat kejepn cm xde m0od je.. (huwaaaa..t0longkUUU)..
***Berkecamuk n huru-hara jadinya. Mintak2 xde pape yg berlaku.. Salunya atikU nih xpenah berb0hong.. Lau rase xsedap ati, k0mpem 2,3hari lg kU akan tau pe mndenya.. 
***1 perkara yang menyedihkan bile..(dlm kul5am cmtu la) kU ade mimpi ssuatu tp kU xpasti apakah mimpi i2.. sedar2 je dr mimpi tersebut,airmatakU mengalir..( dlm mimpi tersebut,rupa2nya kU dh menangis tp kU xpasti n xigt langsung pe kesahnya)..!!! Sume yang berlaku adalah sepintas lalu..
***Bet0l la 0rg ckp 'mimpi adalah mainan td0' tapi ade gak mimpi yg menjadi 1 kenyataan!!! bet0l ke??? hmm...hnya yG atas mengetahuinya.. kita hanya insan lemah yang mampu berusaha n berserah padaNYA!!! (^_^)
***YaAllah..t0longlah hambaMU yang lemah ini!!!

Thursday

j0m k0ngsi minat!!!


Pastinya kam0 sume tertanya2 k0gsi minat apekn??kn?? Semestinya minat bersama 'ker0ppi' tersayang..ahaks!! Susah jgk nk cri mnt yg sme tp semestinya rmai yg kt lua sne pnyai minat sepertikU n xkUrang gak ada yg ngaku dia minat sbb 'ada udang di sebalik mee' (k0nonnya la)..;) 
*** Kat mana ye nk cri brg2 ker0ppi lg? Kebanyakan yg sme je. P yg paling menyedihkan bila........bila apa ye??? Nak tau x?? Meh nk cte ckit.. @,3 hari lepas kU adalah g servey brg2 ker0ppi ni. Masuk kdai 2, xde...kdai ni xde...kecewa ase!! 
***kU masuk lg kdai len (lam pikiran...nni kdai last dh...pasni lau xde gak,mmg pasrah la). Alhamdulillah brg yg kU cari iaitu brgn ker0ppi ada..;) Tapi akak 2 ckp st0k utk barangan ker0ppi dh xkua dh. adesssss!!!! lagi la kecewa..
***Sekarang ni lam pr0ses nk cari t0wel ker0ppi, tshrt n sume2 la. Yang ada skg jz ases0ri bese je!!! Sape blh tlg ye?? kikiki.. Setakat harini,bru ni yang kU kumpul...!!!! Mesti nk tgk pic 2 kn??
hel0 sume...slm perkenalan..
pemberian dr sm1..
ni la jam yg mysis ckp 2 ha..(macih ye sbb blikn...hik)
t0ng sampah, frame n steaker
my bagggg...
 
*** Mencari n mencari lagi...

Wednesday

lesen..lesen..lesen..(^_^)..

Cakap pasal lesen!!!
***Senang je kal0 nk id0p sng. Buat baik ngn 0rg n I'Allah akn dibalas lebih dr i2. hukhuk!!! Lesen??? Mggu ujung mggu bru ni ngn cnfdnt nye drive. Nak dptkn P pnye hal,kne la cekap. Asyik L aje. Buat apekn?? kuikui...
***Intr0 pnye panjang tapi title:lesen..lesen..lesen je kn..hikhik!!! Cmni cte yg kU nk kgsi nih..Time kU ke akademi,pnyela bersemangat nk drive sbb ade s0rg cikgu ni mmg eksaited gle la nk ajar kU. Baik gak die(bkn gatal tau.) Salunye kite yg mntk nk cikgu mn2 tapi kali ni len lak. Die yg sy0rkn diri!!! (dlm fikiran nih, bgs la gak. asalkan xgatal). hekhek. Mintak s0ri dulu la kt cikgu 2 (k0t la die terbaca myp0st) :p
***Lps je bwk kt dalam, cm bese la...Jalan raya plak. Alhamdulillah kU dpt cikgu yg baik jgk. Rupanya nk dptkn lesen xssh,very easy dgn adanya yg mmbantu. (msti k0rg pk rasuahkn) 0hhh tidak!!!!! Banyak yg dia bantukU tapi biarlah rahsia. hukhuk. Apa yg diajar,cnfrm la kte ne ik0t tapi ape yg xbt0l 2...jgn la ye..(tersirat 2)
***Pepatah mengatakan..'Buat baik berpada-pada, buat jahat jgn la sekali' (pepatah 2 bru je sat td ade yg tujukan pdkU) kikiki... ;)

Tuesday

demam k0nv0..(^_^)..

*** Lamenye xupdate mybl0g nih...;) (mem'busy'kn diri katakan). Ni yg dh lme kU nk kgsi tp ni bru berpeluang 'publish'..(cte yg dh basi ler...lyn jek...) 2mmgu lepas (t0l ke 2mggu lps?)byk gak persiapan sbb mggu k0nvo Usim. kU d tugaskan menjadi 'pr0moter' xbertauliah. ahaks!! Bes ugak jd jurujual ni. Jaga kaunter untuk penjualan DVD k0nvo. 
*** kU bersama-sama 2 orang lg 'puteri' usim...(staf UKK) iaitu cik Ema n Cik Ika. Terima kasih ye sbb k0rg bg tunjuk ajar. kikiki. 3 hari berturut-turut gak penjualan dilakukan. Hari pertama mmg 'pasrah & redha' sebab xlaku. Xpe es0k kte buat bet0l2 ye.
*** Yang paling bez last day sbb penjualan kami 'diserbu' oleh student2 even xcapai target 
(kata big b0s).
***Hari ke-2 malam, ada mjls santapan kt h0tel EQ, bangi.. adesss cnfrm mlm ni blk lwt...Bes gak sebab dapat j0in..Untuk mjls mlm ni, bkn sume 0rg d jemput...;) Dapat la gak exsperiens baru kt cni..(ske2 gak)
*** Hari last k0nvo 2 ase cm xsdp tekak je. Npe ye??! ke nk demam nih.. Lepas je abs majlis k0nvo, sempat lagi kU kua jalan2 ngn dzul n 'nur fifah'. Padahal badan dh penat dh tapi kuatkn gak utk d0rg. ahaks. 
***Es0knya, mmg bt0l tanggapanku.. cecema+batuk+sakit tekak=demam k0nvo & ker0ppi!!! :( Xg keje Isnin 2...!!! (2la merayap pnye pasal...sampai demam2 lg..adessss...). Tapi sekarang Alhamdulillah dh baik!!!;)
***Tengoklah pic2 yg sempat kami amek...kikiki!!! 

kami d h0tel EQ bangi n picc..
kt meja mkn pn p0sing g0ksss...huhu
kngn kami...




---sila tinggalkan url anda---

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


CoolChaser.com Layout by CoolChaser
CoolChaser