j0m f0llow byna:

Friday

Cemburu a.k.a Jeles??

Hai semua..pe khabar? sehat x? epy x? sakit ati x? mrh x? suke x? byk s0klan kn..yg pasti hnya k0rg yg tau jwpn tersebut. Dh lme dh xshre tip2 or kata2 hikmah ni. Rini rasa terbuka ati aku ni nk shre. Npe ye? mybe ade smthng yg berlaku dlm diri aku ni. Bt0l ke? heee...'sharing is caring'!!! br0l x?? ;)

Tidak dinafikan, setiap org ade sifat cemburu aka jeles termasuk aku. Jeles ni byk kateg0rinya. Cth; cemburu buta (pasangan yg bercinta or dh berumahtangga) juga mengalaminya, cemburu disebabkan kelebihan orang lain & cemburu....ape ye?? bla..bla..bla.. Yang pastinye k0rg sume tau..  nk tnye ckit..k0rg fikir, cemburu ni b0leh mendatangkan manfaat x dlm diri masing2??  

*** Jawapan aku: Ya..tapi..ade tapi 2..;) cemburupun ade +ve gak jika ss0rg 2 pk +ve..k0rg phm x?? mksd +ve nye d cni adalah, kite tgk org lain hebat dr kite or boleh miliki ape yg kite xmiliki, kite blh berusaha utk mendapatkan yang lebih baik n xpayahla nk buruk2kn die or kutuk die..yg pnting kite berusaha!!! phm??? 
*** Jawapan aku: Tidak..tapi..ade tapi lagi ;) -ve nya jika ss0rg 2 xleh tgk kelebihan org n ngn cre 2 d0rg akn buat ssuatu yg blh sakitkan ati ss0rg tu td..mybe d0rg akn cri pasal or papelah yg sewaktu ngn nye..hmm!!! salunye 0rg mcm ni, ade je mnde yg nk d ckpkn..kal0 xnyakitkan ati org xpe..huh..amacam??? 

Sesape yg ade sifat cemburu aka jeles terlalu mendalam smp tulang hitam 2, t0long la berubah.. sl0w2 beb.. Xdapat papepun kal0 k0rg tersalah phm n jeles2 ni.. Nak jeles boleh tapi bertempat.. Utk yg kapel or dh berumahtangga aku xkesah sgt sbb melibatkan hubungan k0rg berdua tapi yg aku xleh nk tahan ni bile jeles antara manusia sesame manusia yg xde ketan lgsg ngn aku or id0p aku.. kal0 k0rg pun sme gakkn..xleh tahan beb..Thts all..




7 komen peminatku:

fani said...

cemburu kat sape ni cik yna uitttt..

Deeyaudeen Sabri said...

cemburu cemburu.. :P

HonEyBuNNy said...

alamak...ilanya cemuru mmg lah sgt buta...hehhehe

Cik Liyana said...

cemburu tanda sayang..tapi kalau lebey sangat nanti melopong mulut tuh....kan..kan

TERBARU : CUTI SEMESTER NI KITA KAHWIN TAU !

jeBateja said...

Jangan LAYAN kan...kalau dilayan...lagik laaa....baik diam...buat dek...jerk

aimi said...

cemburu akan membawa kepada persaingan.. kan bgs cemburu tu..
tp xmo la smpai cemburu n bunuh2..

byna said...

tq kpd sume yg bg pendapat n yg bertanya.. mmg cemburu 2 kdg2 bgs sbb tndanye syg tp kalo dh lbh2, akn mmbawa kpd perkara yg xbaik..2yg paling kite tkt..tol x..hmm,cemburu buta lagi menyakitkan ati..

---sila tinggalkan url anda---

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...


CoolChaser.com Layout by CoolChaser
CoolChaser